Zaměstnanecký časopis by měl své čtenáře informovat, motivovat a bavit. Jeho hlavním cílem je budování pozitivního a loajálního vztahu zaměstnanců ke společnosti a podpora dobrého jména zaměstnavatele. Čím vaší firmě prospěje a jakým obsahem jej můžete naplnit?

Tištěný časopis dává smysl i v online éře

Pro vydávání tištěného interního časopisu či novin se obvykle rozhodují střední a velké podniky či korporátní firmy, které zaměstnávají řádově stovky, případně i tisíce lidí. Cílovou skupinou jsou samozřejmě v první řadě zaměstnanci. Tištěný časopis mnozí ocení - protože je to pohodlná a uživatelsky přívětivá cesta k informacím. V záplavě útržkovitých online novinek a příspěvků může být papírový časopis vítanou změnou. Informace se čtenářům dostanou přímo do ruky, bez nutnosti vyvinout úsilí k jejich získání (na rozdíl třeba od vyhledávání na internetu či nákupu běžného časopisu v trafice). A něco ke čtení ke kávě během přestávky či do autobusu při odpolední cestě z práce se může hodit. Proto jsou firemní časopisy – pokud jsou zajímavé a aspoň trochu zábavné – mezi zaměstnanci v oblibě.

Důležité informace se snáze dostanou k adresátům

Zaměstnanecký časopis se podílí na budování vztahu zaměstnanců k firmě a posiluje jejich loajalitu. Umožňuje firmě prezentovat do hloubky důležitá témata, která by si zaměstnanci aktivně jinde nevyhledali. Předchází také vzniku dezinformací či fám, jež mohou v pracovním kolektivu vznikat. Přístupnou formou zprostředkovává nejen plány, strategie a vize společnosti, ale také aktuální informace o dění ve firmě, týkající se výrobních, provozních i personálních záležitostí. Některé články mohou zabrousit do historie společnosti, jiné rozšiřují znalosti o produktech a specifikách jejich výroby.

Zaměstnanecký časopis posiluje loajalitu

Firemní periodikum se podílí na budování vztahu zaměstnanců k firmě a posiluje jejich loajalitu. Zaměstnavatel může dát prostor otázkám zaměstnanců, reagovat na jejich připomínky nebo kritiku. Lidé raději pracují pro firmu, která má pochopení pro jejich starosti a problémy, než pro zaměstnavatele, jemuž jde pouze o pracovní výkon. Loajální zaměstnanci jsou pak například v krizových dobách ochotnější táhnout za jeden provaz - lépe zvládnou dočasné snížení mezd, omezení dovolené či jiná nepopulární opatření. Důležitou roli hrají také texty posilující vzájemné vztahy mezi zaměstnanci. Každého člověka potěší uznání ostatních a čtenáři si rádi přečtou o někom, koho znají či denně vídají v práci. Ať už je to rozhovor s některým z manažerů o nové zakázce, reportáž z firemní akce nebo třeba portrét kolegy, který se věnuje zajímavému sportu či jinému koníčku.

Časopis či noviny jsou vaší vizitkou

Nezanedbatelné je však i působení zaměstnaneckého časopisu navenek, mimo firmu. Pěkný, informacemi nabitý časopis, ze kterého přímo dýchá živá a přátelská firemní atmosféra, může přispět k pozitivnímu vnímání značky zaměstnavatele. Uplatní se proto jako prezentační materiál na náborových akcích a veletrzích práce, při besedách se studenty i setkáních s novináři, obchodními partnery a pracovními agenturami. Uchazeči o práci i absolventi mohou díky internímu časopisu či novinám „nahlédnout pod pokličku“ a udělat si vlastní, neformální obrázek o tom, jak vypadá každodenní život firmy, kdo v ní pracuje, jaké problémy se řeší a jak vypadá pracoviště. To může být ostatně atraktivní i pro rodinné příslušníky nebo přátele zaměstnanců, ze kterých se časem mohou rovněž stát uchazeči o některou pracovní pozici.

Publikováno

Říjen 28, 2019

Sdílet