Zaměstnanecký časopis by měl své čtenáře informovat, motivovat a bavit. Jeho hlavním cílem je budování pozitivního a loajálního vztahu zaměstnanců ke společnosti a podpora dobrého jména zaměstnavatele. Čím vaší firmě prospěje a jakým obsahem jej můžete naplnit?

Pro vydávání tištěného interního časopisu či novin se obvykle rozhodují střední a velké podniky či korporátní firmy, které zaměstnávají řádově stovky, případně i tisíce lidí. Cílovou skupinou jsou samozřejmě v první řadě zaměstnanci.

Tištěné médium je především pohodlné a uživatelsky přívětivé, proto jsou firemní časopisy – pokud jsou zajímavé a aspoň trochu zábavné – mezi zaměstnanci v oblibě. Informace se jim totiž dostanou přímo do ruky, bez nutnosti vyvinout úsilí k jejich získání (na rozdíl třeba od vyhledávání na internetu či nákupu běžného časopisu v trafice). A něco ke čtení ke kávě či do autobusu při odpolední cestě z práce se může hodit.

Zaměstnanecký časopis se podílí na budování vztahu zaměstnanců k firmě a posiluje jejich loajalitu. Umožňuje firmě prezentovat do hloubky důležitá témata, která by si zaměstnanci aktivně jinde nevyhledali. Předchází také vzniku dezinformací či fám, jež mohou v pracovním kolektivu vznikat.

Přístupnou formou zprostředkovává nejen plány, strategie a vize společnosti, ale také aktuální informace o dění ve firmě, týkající se výrobních, provozních i personálních záležitostí. Některé články mohou zabrousit do historie společnosti, jiné rozšiřují znalosti o produktech a specifikách jejich výroby.

Nechybí ani texty posilující vzájemné vztahy mezi samotnými zaměstnanci. Každého člověka potěší uznání ostatních a čtenáři si rádi přečtou o někom, koho znají či denně vídají v práci. Ať už je to rozhovor s některým z manažerů o nové zakázce, reportáž z firemní akce nebo třeba portrét kolegy, který se věnuje zajímavému sportu či jinému koníčku.

Nezanedbatelné je však i působení zaměstnaneckého časopisu navenek, mimo firmu. Pěkný, informacemi nabitý časopis, ze kterého přímo dýchá živá a přátelská firemní atmosféra, může přispět k pozitivnímu vnímání značky zaměstnavatele. Uplatní se proto jako prezentační materiál na náborových akcích a veletrzích práce, při besedách se studenty i setkáních s novináři, obchodními partnery a pracovními agenturami.

Uchazeči o práci i absolventi mohou díky internímu časopisu či novinám „nahlédnout pod pokličku“ a udělat si vlastní, neformální obrázek o tom, jak vypadá každodenní život firmy, kdo v ní pracuje, jaké problémy se řeší a jak vypadá pracoviště. To může být ostatně atraktivní i pro rodinné příslušníky nebo přátele zaměstnanců, ze kterých se časem mohou rovněž stát uchazeči o některou pracovní pozici.

Publikováno

Říjen 28, 2019

Sdílet