Zpět na Portfolio

Texty pro rozjezd projektu Rondo.cz

Co klient potřeboval?

Společnost I&Q Group, která se věnuje internetovým projektům a vývoji webových aplikací, se rozhodla investovat do projektu mladého podnikatele Lukáše Vršeckého – spotřebitelské on-line hry Rondo, kde hráči mohou za virtuální herní žetony („rondony“) získat hodnotné výhry nebo další rondony. Primárně je však získávají za své nákupy u obchodních partnerů. I&Q Group mě oslovila v  prosinci 2016 s tím, že v lednu 2017 chce projekt spustit a potřebuje copywritera, který by otextoval web, vymyslel hlavní slogan a vytvořil další texty pro propagaci hry od e-mailingu až po rozhovor pro média.

Jakým způsobem jsem pracovala?

Považuji za skvělé a inspirativní být na nějakou dobu součástí týmu, který rozjíždí novou, originální věc. Je tady nadšení, odvaha, inovativní přístup k věci, a také odpovědnost, aby se vložená energie a prostředky vrátily. Přesně takové to bylo v I&Q Group. Mým úkolem bylo převést veškeré informace do srozumitelných a atraktivních textů, které přilákají pozornost spotřebitelů a také obchodních partnerů k dosud neznámému typu spotřebitelské hry.

Na začátku proto bylo nezbytné osobní setkání, které obnášelo vysvětlení záměru a především principu hry, a samozřejmě úkolů, které ode mě tým očekával. Šlo o otextování jednotlivých stránek webu, tiskovou zprávu, v další fázi pak o texty pro komunikaci se zákazníky i s obchodními partnery a také o přípravu rozhovoru se zakladatelem projektu pro tištěná média.

Jaké největší výzvy zakázka přinesla?

Zásadní bylo srozumitelně a jednoduše vysvětlit princip hry včetně návodu na hraní. Celá věc musela vyznít co nejjednodušeji, což nebylo úplně snadné vzhledem k tomu, že podobná hra zatím v domácích podmínkách neexistovala.

Spoustu přemýšlení zabraly samozřejmě i slogany. Nakonec zvítězilo hlavní motto webu „Roztočte to na Rondo.cz“ (protože grafické ztvárnění hry připomíná ruletu, do které hráč vloží svůj vklad). Později, když už nebylo nutné propagovat přímo web a hra vešla ve známost, byl slogan modifikován na dosud využívané motto „Roztočte Rondo!“ U klienta uspělo i moje další motto: „Hravá odměna za věrnost“.

Výzvou byl svým způsobem i harmonogram, protože hlavní část textů bylo nutné stvořit během druhé poloviny prosince. Nicméně chřipka mě koncem roku stejně zadržela doma, a tak práce na textech pro Rondo byla v podstatě vítaným zpestřením vánočního programu.

Co se nejvíce povedlo?

Projekt Rondo byl úspěšně spuštěn podle plánu a brzy si získal početnou skupinu příznivců. S přibývajícími obchodními partnery se zvyšoval počet i atraktivita výher. Po určité době se projekt osamostatnil a funguje jako samostatná společnost. Vzhledem k tomu, že hlavním komunikačním kanálem byl na počátku web, který jsem pomáhala otextovat, věřím, že jsem k tomuto úspěchu také svým malým dílem přispěla. Těší mě, že jsem měla možnost být u začátků tak vydařeného projektu!

bg-white-06Rondo_ilustrace2